Soon You'll Get Better

 

演唱:Taylor Swift

作詞/作曲:Taylor Swift

 

The buttons of my coat were tangled in my hair

我的頭髮與外套上的鈕扣纏成一團

 

In doctor’s office lighting

在醫師辦公室的燈光下

 

I didn’t tell you I was scared

我沒有告訴妳我很恐懼

 

That was the first time we were there

那是我們第一次來到這裡

 

Holy orange bottles

神聖的橙色藥瓶

 

Each night I pray to you

每個夜晚我都向祢祈禱

 

Desperate people find faith

絕望的人尋求信仰

 

So now I pray to Jesus too

所以如今我也向主耶穌祈禱了

 

And I say to you Ooh, soon you’ll get better

我對妳說,噢,很快妳就會漸漸痊癒的

 

Ooh, soon you’ll get better

噢,很快妳就會漸漸痊癒的

 

Ooh, you’ll get better soon

噢,妳會漸漸痊癒的,很快就會

 

Cause you have to 

因為妳必須如此

 

I know delusion when I see it in the mirror

當我看見鏡子時,我知道這一切不過只是妄想。

 

You like the nicer nurses

妳喜歡待人親切的護士

 

You make the best of a bad deal

妳在這最遭的狀況下卻做到了最好

 

I just pretend it isn’t real

而我只是在裝做這一切都不是真實的

 

I’ll paint the kitchen neon

我會將廚房彩繪上霓虹燈

 

I’ll brighten up the sky

我會將天空點亮

 

I know I’ll never get it

我知道我永遠都無法做到這些

 

There’s not a day that I won’t try

但我從未有一天停止嘗試

 

And I say to you Ooh, soon you’ll get better

我對妳說,噢,很快妳就會漸漸痊癒的

 

Ooh, soon you’ll get better

噢,很快妳就會漸漸痊癒的

 

Ooh, you’ll get better soon

噢,妳會漸漸痊癒的,很快就會

 

And I hate to make this all about me

我討厭成為這件事情圍繞的主角

 

But who am I supposed to talk to?

但我又該和誰說起呢?

 

What am I supposed to do?

又有什麼是我能做的呢?

 

If there’s no you This won’t go back to normal

如果妳不在這裡,一切都將無法恢復正常

 

If it ever was

如果它曾正常

 

It’s been years of hoping

這是數年來的盼望

 

And I keep saying it because

我不斷的告訴自己,因為

 

Cause I have to... Ooh, you’ll get better

因為我必須如此噢,妳會漸漸痊癒的

 

Ooh, soon you’ll get better

噢,很快妳就會漸漸痊癒的

 

Ooh, you’ll get better soon

噢,妳會漸漸痊癒的,很快就會

 

Ooh, soon you’ll get better

噢,很快妳就會漸漸痊癒的

 

Ooh, soon you’ll get better

噢,很快妳就會漸漸痊癒的

 

Ooh, you’ll get better soon

噢,妳會漸漸痊癒的,很快就會

 

Cause you have to

因為妳必須如此

 

 

轉貼請註明來源Ran,請做到最基本的尊重不要盜文

 
 
不常翻譯英文歌詞,如果有不通順的地方或是其他建議,麻煩請在底下留言幫我一起修正
 
這首歌的主要講的是泰勒絲與母親共同對抗病魔,可能因為太新了,加上並不是主打,所以之前網路上都找不到翻譯
聽了其實蠻難過的,整首歌給我的感覺是滿滿的無能為力...
arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Ran 的頭像
    Ran

    灰色的

    Ran 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()